Вероятно всеки познава молива, но нека поговорим за това как да разделим моливите на това кой е най-добрият избор за нас.
Разполагаме с моливи според твърдостта на графита в диапазона от 8В (най-мекият графит) до 10Н (най-твърдият графит). Въпреки че днес това наименование се използва в целия свят като Черно и Твърдо, неслучайно първоначално е дошло от нашата компания, което означава Будвайс и Хардтмут.
За моливите важат прости правила. Колкото по-твърд е моливът, толкова по-малко структурирана хартия трябва да използваме. Твърдите моливи се използват за оформления и проследяване, тъй като върхът им не се износва толкова лесно. Не натискаме по-силно с твърд молив, за да затъмним светла линия, но го заместваме с по-мек молив, защото колкото по-мек е моливът, толкова по-тъмен е тонът.
За скициране средната твърдост на молива (около НВ) е подходяща за началото. Постепенно можем да използваме по-мекa степен (от 2В нататък) при рисуване. Когато трябва да нарисуваме големи пространства, препоръчително е да вземем автоматичен молив или верзатил, където графита може лесно да бъде изваден и използван за рисуване с цялата си повърхност.
Не се страхувайте да рискувате, опитайте и открийте нови възможности и комбинации. Само чрез проби и грешки можете да разберете нещо наистина уникално, което може би ще вдъхнови много други хора.
Опитайте се да комбинирате елементи, които на пръв поглед не бихте приели за съвпадащи. Потърсете специални артикули, налични на пазара. Опитайте се да излезете със собствената си оригинална идея, която биха могла да уловят.
Или се вдъхновете от примера на други, които вече са опитали нещо алтернативно за вас и сега ви носят обратна връзка за това как оценяват опита си. Във всеки случай не забравяйте доказаната във времето поговорка „Съдбата благоприятства смелите“.
‘‘KOH-I-NOOR HARDTMUTH СЪВЕТ: Моливите Маджик или Моливите Маджик които са без дървесина Progresso съдържат многоцветен графит, което може да се използва за създаване на интересни комбинации от нюанси. Можете също така да постигнете нетрадиционни цветове с металически нюанси на пастелите, fibre pens, мастила и други ‘‘
Черпете вдъхновение от света около вас, природата, другите хора, фокусирайте се върху малки детайли или оригинални гледки, които другите дори не биха забелязали. Дайте си пространство за въображението си.
Опитайте нови методи и техники и подобрете тези, с които вече можете да се справите. Участвайте в предизвикателства и приемайте предложения, които ще ви движат напред. Отворете се за нови идеи и не се страхувайте да ги реализирате.
‘‘KOH-I-NOOR HARDTMUTH СЪВЕТ: Акрилните бои не само ще изведат творчеството Ви на следващото ниво, но те също така ще се задържат и на всички видове повърхности. Можете да украсите стената с тях, да рисувате върху дърво, камък, керамика и практически върху всичко. ‘‘
В нашия асортимент едва ли има по-подходяща хартия за рисуване с акварелни бои от Pop Aquarell. Избраният формат А4 отговаря на теглото от 250 g / m2. Хартията има приятен топъл тон и структурата наподобява повърхността на ръчно изработената хартия.
– В началото можем леко да нарисуваме с молив приблизителното оформление на изображението; само контури и позиции на обектите. Преди да нарисуваме задния фон (например небето), ние навлажняваме хартията с по-широка четка, кърпа или гъба. Нанасяме цветовете, които искаме да имаме на задния фон (обикновено по-заглушени тонове), върху влажната хартия с четка.
– Продължаваме със следващия план едва след като картината изсъхне. Цветовете могат да бъдат малко по-плътни и богати. Те могат също да бъдат наслоени, за да се постигне желаният цвят и наситеност. Детайлите могат да бъдат боядисани с по-фина четка и по-плътен цвят в края. Винаги обаче се уверяваме, че имаме достатъчно вода върху четката. Сухата боя би била трудна за рисуване, а на акварелната боя липсва характерната лекота.
Фиксаторът е решение, което ще предпази вашите рисунки, направени с пастел, креда, въглен или подобни материали на прахообразна основа от размазване. UV филтърът, съдържащ се в фиксатора, ще осигури светлоустойчивост на цветовете. Това означава, че нюансите на рисунката няма да избледнеят с времето.
Фиксиращият спрей се нанася чрез равномерно и кръстосано напръскване на рисунката от разстоянието от около 20 до 30 см в един или повече леки слоя. Фиксаторът в течна форма може да се нанесе с пулверизатор или много внимателно с четка за рисуване (на обратната страна на рисунката). В идеалния случай фиксаторът трябва да се използва навън или в добре проветриво помещение. Препоръчително е първо да изпробвате процедурата за фиксиране, преди действително да приложите продукта върху работата си, за да предотвратите евентуални повреди на оригиналната рисунка. Фиксиращият слой с UV филтър може частично да повлияе на крайния външен вид на рисунката или картината.